Met AccountGenie is opzeggen zo geregeld

Zoek in 3244 bedrijven naar de opzegprocedure voor abonnementen, lidmaatschappen, accounts, profielen & nieuwsbrieven.
Online, snel en zonder zorgen alles opzeggen.
Loading...

10 Tips om Georganiseerd te Blijven en Ongebruikte Abonnementen op te Zeggen

1. Houd al je abonnementen op één plek bij

Organiseer al je abonnementen op één plek om ze gemakkelijk te beheren. Gebruik een tool of app om je actieve abonnementen, verlengingsdata en kosten bij te houden.

Voorbeeld: Apps zoals Truebill of Trim bieden een overzicht van al je abonnementen en waarschuwen je voor aankomende betalingen.

2. Bekijk je abonnementen regelmatig

Maak er een gewoonte van om je abonnementen maandelijks of per kwartaal te bekijken. Controleer of je ze nog gebruikt en zeg diensten op die je niet meer nodig hebt.

Voorbeeld: Stel herinneringen in je agenda in om je abonnementen aan het einde van elke maand te controleren. Zo betaal je alleen voor wat je gebruikt.

3. Stel gebruiksdoelen voor elk abonnement

Voordat je een abonnement behoudt, stel gebruiksdoelen. Als je die doelen niet haalt, zeg dan het abonnement op om geldverspilling te voorkomen.

Voorbeeld: Voor een fitness-app kun je doelen stellen, zoals minstens drie keer per week gebruikmaken van de app. Als je dit niet haalt, overweeg dan om op te zeggen.

4. Kies alleen voor jaarplannen als je zeker bent

Jaarplannen zijn vaak goedkoper, maar neem deze alleen als je zeker weet dat je de dienst consequent gaat gebruiken. Anders kun je beter voor maandelijkse betalingen gaan.

Voorbeeld: Vermijd het betalen voor een volledig jaar aan cloudopslag als je het alleen voor een kort project nodig hebt.

5. Let op bij gratis proefperiodes

Gratis proefperiodes kunnen snel overgaan in betaalde abonnementen. Stel een herinnering in om te beoordelen of de dienst het waard is om te behouden voordat de proefperiode eindigt.

Voorbeeld: Markeer de einddatum van de proefperiode in je agenda om onverwachte kosten te voorkomen.

6. Geef prioriteit aan wat je het meest gebruikt

Als je budget krap is, focus dan op het behouden van abonnementen die de meeste waarde bieden. Schrap diensten die je minder vaak gebruikt.

Voorbeeld: Als je zelden gebruikmaakt van een audioboekenservice maar vaak naar een muziekapp luistert, zeg dan de audioboekenservice op om kosten te besparen.

7. Gebruik bundels om kosten te verlagen

Veel bedrijven bieden bundels aan die meerdere diensten combineren tegen een gereduceerd tarief. Dit kan een goede manier zijn om geld te besparen als je meerdere gerelateerde diensten gebruikt.

Voorbeeld: Haal meer waarde uit bundels zoals Disney+, Hulu en ESPN onder één plan.

8. Deel abonnementen met vrienden of familie

Het delen van abonnementen via familieplannen kan de kosten aanzienlijk verlagen zonder in te boeten op toegang.

Voorbeeld: Gebruik het familieplan van Spotify om de service met meerdere gebruikers te delen voor een lagere prijs.

9. Zeg ongebruikte diensten meteen op

Als je twijfelt over een nieuwe dienst, zeg deze dan vroegtijdig op als je deze niet gebruikt. Je kunt je altijd later opnieuw abonneren als dat nodig is.

Voorbeeld: Na een week een nieuwe streamingdienst te hebben getest, zeg je deze op als je merkt dat je er niet vaak naar kijkt.

10. Maak onderscheid tussen behoeften en wensen

Voordat je je ergens op abonneert, vraag jezelf af of het een noodzaak is of slechts iets wat je tijdelijk wilt. Dit helpt om impulsieve abonnementen te verminderen.

Voorbeeld: Heb je echt een nieuw game-abonnement nodig, of is het slechts een impuls op basis van huidige trends? Blijf bij wat je echt nodig hebt om kosten te minimaliseren.