Het verwijderen van je account en persoonlijke gegevens kun je doen via de Duolingo Drive-Thru door "Erase Personal Data" te selecteren.
Wij sturen je dan een e-mail naar het adres gekoppeld aan je account om dit verzoek tot verwijderen te bevestigen. Je moet op de link in dit e-mailbericht klikken om te bevestigen dat je akkoord gaat met het verwijderen van je account. Wanneer je op de bevestigingslink klikt, wordt je account gedeactiveerd en kun je niet langer inloggen. Er is een wachtperiode van 7 dagen, indien je van gedachten verandert. Het bevestigingsbericht bevat een link om het verwijderen te annuleren. Je account kan alleen worden hersteld via de gegeven link, anders kun je niet inloggen. Eenmaal voltooid, kan dit niet meer ongedaan gemaakt worden. Zodra het verwijderen is voltooid, ontvang je van ons nog een e-mail om je hierover te informeren. Dit heeft invloed op al je Duolingo accounts, waaronder Tinycards en Duolingo voor Scholen.
Let op dat als je een Duolingo Plus abbonnee bent via de mobiele apps (Android of iOS), het deactiveren van je account niet de betalingen stopzet, aangezien deze gedaan worden door Apple of Google. Raadpleeg alsjeblieft dit artikel als de Plus betalingsinstellingen voor Apple of Google aangepast moeten worden.
Als je liever je account deactiveert (gedeeltelijk herstelbaar alternatief voor het verwijderen waarbij je gebruikersnaam wordt behouden), raadpleeg dan "Hoe kan ik mijn Duolingo account deactiveren?".
Raadpleeg ons Privacybeleid (in het Engels) voor meer informatie over gegevens en privacy op Duolingo.Hoe zeg ik mijn Duolingo Plus abonnement op?
Je kunt op elk moment je Duolingo Plus abonnement opzeggen.
Google Play Store (Android):
Via de Google Play Store kunnen Android gebruikers betalingen regelen voor terugkerende betalingen of abonnementen, waaronder Duolingo Plus. De Google Play Store schrijft automatisch het bedrag af van je gekozen betaalmethode op dezelfde dag elke maand.
Om je Duolingo Plus abonnement op te zeggen, log je in bijAbonnementen en Aankopen. Zoek naar het abonnement wat je wil opzeggen en selecteer "beheren" en selecteer dan "abonnement opzeggen."
Houd er rekening mee dat het annuleren van het abonnement niet ongedaan gemaakt kan worden, maar je kunt altijd in de toekomst opnieuw abonneren. Meer recente informatie kun je vinden op de pagina van Google Betalingen.
App Store (iOS/iPhone/iPad):
Net zoals bij de Google Play Store, kunnen iOS gebruikers de App Store gebruiken om betalingen te regelen voor terugkerende betalingen en abonnementen, waaronder Duolingo Plus. De App Store schrijft automatisch het bedrag af van je gekozen betaalmethode op dezelfde dag elke maand.
Het opzeggen van je Duolingo Plus abonnement op je iPhone, Ipad of iPod touch:
- Ga naar Instellingen > [je naam] > iTunes & App Store.
- Tik op je Apple ID bovenaan het scherm.
- Tik op Bekijk Apple ID. Je moet misschien inloggen of je Touch ID gebruiken.
- Tik op "Abonnementen" en selecteer het abonnement dat je op wilt zeggen.
- Selecteer "Abonnement annuleren" en dan "bevestig".
Nadat je huidige periode afloopt, brengt de App Store je niet langer in rekening voor dat abonnement. Houd er rekening mee dat het annuleren van het abonnement niet ongedaan gemaakt kan worden, maar je kunt altijd in de toekomst opnieuw abonneren. Meer recente informatie over het beren van je iOS abonnementen is beschikbaar op Apple's website.
Web:
1. Log in op je Duolingo account via een webbrowser (zoals Chrome)
2. Klik in de rechter bovenhoek op je gebruikersnaam en selecteer 'Instellingen'
3. Selecteer 'Duolingo Plus'
4. Selecteer 'Abonnement opzeggen' en bevestig
Er wordt niet langer automatisch een bedrag in rekening gebracht nadat je abonnement is opgezegd. Je kunt op elk moment je abonnement heractiveren.
Opmerking:
Na het opzeggen van je abonnement, kun je Duolingo Plus blijven gebruiken voor de resterende dagen waar je al voor hebt betaald. Wanneer je abonnement afloopt, wordt deze niet vernieuwd. Je kunt op elk moment weer abonneren. Het annuleren van je abonnement zal niet met terugwerkende kracht de betalingen van je abonnement terugbetalen en eerde abonnementskosten kunnen niet deels worden verhaald gebaseerd op de annuleringsdatum. Het verwijderen van de app en/of je account annuleert je abonnement niet, behalve als je oorspronkelijk via de website bent geabonneerd. Als je problemen ervaart met je abonnement, verstuur dan een bugmelding en selecteer de optie "Probleem met betaling" uit het dropdown menu (houd er alsjeblieft rekening mee dat we geen toegang hebben tot de Google Play Store of de iOS App Store en ook geen problemen kunnen oplossen die je daar ondervindt).